This is the year.



Sommaren 2009


Jag tror att många vill börja om på nytt vid den här tiden, lämna det gamla, tråkiga bakom sig. Det här året, tänker de, det här året ska bli mitt år. Och det är en himla fin tanke tycker jag. Tyvärr blir det kanske inte så för alla. Vissa tror att det vackra underbara livet som de vill ha kan komma lite av sig självt; 2010 var bara ett otursår och när klockan slår tolv den 31 december så börjar 2011 och då blir allt genast bättre. Så har även jag tänkt många gånger. Men så sker inte den där speciella händelsen ändå som man var bombsäker på skulle ske, så springer året iväg för en och så står man där en decemberkväll med snö upp till knäna och undrar var all tid tog vägen egentligen. Och så börjar man om, och hoppas på nästa år istället.

Det här året ska jag se till att de saker som jag alltid velat ska inträffa sker, jag ska ta ansvar över mig själv och mitt eget öde och göra det jag vill göra. Nyåret kan visst föra med sig tusen goda ting, med det kommer inte som ett brev på posten och ingenting blir automatiskt bättre bara för att människor skjuter raketer, skålar i champagne och springer och köper en ny almanacka. Det är bara och endast du själv som kan göra något åt ditt liv.

Du har kontroll över ditt eget öde. Fint va?

Kommentarer
Postat av: chi

väldigt klokt sagt :)

2011-01-06 @ 21:53:40
URL: http://linhchitranle.blogspot.com/
Postat av: chi

tack rara du :)

2011-01-15 @ 20:40:58
URL: http://linhchitranle.blogspot.com/
Postat av: Mette

Men så känner jag verkligen också. Detta året ska jag bara göra det! Liksom inte grubbla och skjuta upp saker, utan göra det jag vill. Jag tror 2011 kommer bli ett toppenår. Helt fantastiskt kommer det bli.

2011-01-16 @ 00:52:12
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com
Postat av: Freja

min plan ser likadan ut! detta året ska bli mitt!

2011-01-25 @ 12:47:06
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0